Siirry suoraan sisältöön
Help Desk -vastaava Tiia Tikka on mukavuusalueellaan ratkoessaan ongelmatilanteita

Finnoksen Help Desk -vastaava Tiia Tikka on työskennellyt Finnoksella vähän yli kaksi vuotta. Hänen tehtäviinsä kuuluu vastata asiakastuesta ja asiakaspalvelusta.

- Jos asiakkaalle tulee ongelma meidän mittareiden kanssa, he ottavat yhteyttä Help Deskiin ja sitten lähdetään ratkomaan, mistä ongelma voisi johtua. Ison osan ongelmista saan itse selville, mutta välillä pitää ohjata asiakas eteenpäin jollekin asiantuntijoistamme, Tiia kertoo. 

Asiakaspalvelun pyörittämisen lisäksi Tiian tehtäviin kuuluu monenlaista muutakin taustahommaa, joten päivät ovat monipuolisia ja usein kiireisiä.

Ongelmanratkaisua suomeksi, englanniksi ja käännössovelluksen avulla

 
Tiian tyypillinen työpäivä alkaa jo aamukuudelta. Laitokset käynnistelevät silloin omia ajojaan ja puhelin saattaa pirahtaa heti aamutuimaan. Soittaja voi olla mistä tahansa maasta, missä Finnoksella on asiakkaita: Suomesta, Ruotsista, Ranskasta, Virosta, Latviasta, Pohjois-Amerikasta jne. Tiia ratkookin Help Deskissä ongelmia niin suomeksi kuin englanniksikin. 
 
- Joskus toisella puolella linjaa ei osata kumpaakaan näistä kielistä, mutta jotenkin ongelmat saadaan aina ratkottua, vaikka sitten Google Translaten avulla, Tiia kertoo. 
 
Näissä tilanteissa pärjäämiseen on auttanut paljon se, että Tiialta löytyy kokemusta asiakaspalvelutyöstä ulkomailla.
 

Ongelmanratkaisu Help Deskissä on palkitsevaa

 
Aikaisen aamun vastapainoksi Tiian päivä päättyy iltapäivällä jo kahdelta ja tämä rytmi sopii Tiialle oikein mainiosti. Iltapäivään ja iltaan jää mukavasti vapaa-aikaa. Tiia kertoo pitävänsä myös siitä, että Help Deskissä saa työskennellä todella kirjavan ammattilaisjoukon kanssa. Help Deskissä ollaan kontaktissa kaikkien osastojen kanssa, sillä asiakkaiden ongelmat voivat liittyä mihin vain. Parasta Help Desk -vastaavan työssä on Tiian mielestä kuitenkin ongelmien ratkominen. 
 
- Tulee salapoliisifiilis, kun etsii vihjeitä, mistä asiakkaan ongelma voisi johtua. On tosi palkitsevaa, kun ongelman saa ratkaistua ja siten autettua asiakasta, Tiia sanoo. 
 

Lue lisää artikkeleita

Ylös